fredag 26. juni 2009

God sommer

(Vers 1)
Når sommerfuglene flyr om kapp og myggstikkene klør.
Alle vil gjør det de vil og ingen det de bør.
Jeg har tatt med solsenga på plenen nedi hagen.
Så krysser vi fingra for at det kanskje blir litt sol også denne dagen.

Jeg skal fiske krabber nedpå brygga der med deg.
Pappa fisker fisk og han får torsk og lyr og sei.
Men pølsene på grillen smaker alltid aller best.
Så ta med deg litt grillkull så rigger vi til fest.

Det fins ikke no tvil på temperaturmålern min,
så nå slipper vi sola inn.

(Refreng)
God sommer til by og strand.
God sommer til alle mann.
Varmen er kommet, stig ut i det fri.
La verden få kjenne at nå er du blid.
Jeg har det best naå som sola er her.
Smil nå. Det er sommer og herlig vær.

(Vers 2)
Og solen steiker varmt og nå er dagen ekstra lang.
I dag dro jeg til stranda og fikk trusa full av sand.
Det'ekke store strev å ligge her å se på deg.
Om litt så går vi inn å spiser jordbæris med skjei.

Jeg har solkremfaktor 30 og sandaler fra ifjor.
Neste år er de for små og jeg må gi dem til min bror.
Jeg våkner først av alle fordi sola skinner inn,
men nå som det er sommer så gjør det ingenting.

Det er rart hvordan alt plutselig blir bra.
Sommer er det vi vil ha.

(Refreng)
God sommer til by og strand.
God sommer til alle mann.
Varmen er kommet, stig ut i det fri.
La verden få kjenne at nå er du blid.
Jeg har det best nå som sola er her.
Smil nå. Det er sommer og herlig vær.

Mamma plukker rips hun lager saft og syltetøy.
Jeg drar ut i skogen for å finne på no gøy.
På stranda koser vi oss, vi har mat, gitar og sang.
Og nå som det er ferie kan vi bli her natta lang.

Nå slipper vi matteprøve, stress og skolefag.
Istedet kan vi bade nedpå stranda hver en dag.
Det er salt og vått og herlig når vi dukker ned for fort.
Si god morgen til litt solskinn for nå drar regnet bort.

Se hvordan sola tar kvelden og drar.
I morgen blir alt som det var.

(Refreng)
God sommer til by og strand.
God sommer til alle mann.
Varmen er kommet, stig ut i det fri.
La verden få kjenne at nå er du blid.
Jeg har det best nå som sola er her.
Smil nå. Det er sommer og herlig vaer.

Ingen kommentarer: